În 2021, se aflau în circulație aproximativ 1,9 milioane de autoturisme electrice, adică aproximativ 0,76 % din întregul parc auto al UE, cu o creșter
În 2021, se aflau în circulație aproximativ 1,9 milioane de autoturisme electrice, adică aproximativ 0,76 % din întregul parc auto al UE, cu o creștere de sub 1% până anul trecut. Curtea de Conturi Europeană consideră că obiectivul de zero emisii la transporturi în 2035 nu poate atins, având în vedere lipsa materiilor prime pentru baterii, numărul mic de stații de încărcare și, mai ales, prețurile prohibitive ale mașinilor electrice. În plus, eșecul la testul comportamentului bateriilor în sezonul rece constituie o nouă lovitură dată ambițiilor Green Deal.
Reducerea emisiilor generate de autoturisme: ușor de zis, greu de făcut. Aceasta a fost concluzia Curții de Conturi Europene, după un audit realizat în sectorul auto al UE. Obiectivele UE de reducere a emisiilor de CO2 generate de autoturismele noi nu vor putea fi atinse atât timp cât lipsesc anumite condiții prealabile importante, consideră Curtea de Conturi Europeană (CCE).
”În pofida ambițiilor îndrăznețe și a cerințelor stricte, majoritatea autoturismelor de pe drumurile din UE emit în continuare aceeași cantitate de CO2 ca în urmă cu 12 ani. Principala provocare pentru atingerea obiectivelor de reducere a emisiilor până în 2030 și ulterior va fi asigurarea adoptării pe scară suficient de largă a vehiculelor cu emisii zero. În special, va fi important să se abordeze accesibilitatea vehiculelor electrice din punctul de vedere al prețurilor, să se pună la dispoziție o infrastructură suficientă de încărcare a vehiculelor electrice și să se asigure aprovizionarea cu materii prime pentru producerea bateriilor”, se arată în raportul CCE (www.eca.europa.eu).
Emisiile reale provenite de la autoturismele convenționale, care în continuare reprezintă aproape trei sferturi din înmatriculările de vehicule noi, nu au scăzut, au observat auditorii. În ultimul deceniu, emisiile autoturismelor diesel au rămas constante, în timp ce emisiile automobilelor pe benzină au scăzut neglijabil (-4,6 %). Progresul tehnologic în ceea ce privește eficiența motoarelor este mai mult decât contrabalansat de creșterea masei vehiculelor (aproximativ +10 % în medie) și a puterii motoarelor (+25 % în medie).
Sursa: national.ro
COMMENTS