Ce vizează noul acord propus de premierul Ciolacu Premierul Marcel Ciolacu a inițiat discuții importante cu Comisia Europeană, având în veder
Ce vizează noul acord propus de premierul Ciolacu
Premierul Marcel Ciolacu a inițiat discuții importante cu Comisia Europeană, având în vedere viitorul deficit bugetar al României. Într-o conferință de presă susținută joi, acesta a dezvăluit că a propus un acord pe șapte ani, argumentând că cele mai mari investiții în infrastructură vor avea loc în anii 2025 și 2026, perioadă crucială pentru dezvoltarea țării.
De ce sunt importante investițiile în 2025 și 2026
Marcel Ciolacu a subliniat faptul că planurile de investiții ale României vor atinge un punct maxim în 2025 și 2026, în special în domeniul infrastructurii rutiere și feroviare. Acest lucru este esențial, mai ales în contextul în care Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) impune un termen limită pentru finalizarea proiectelor până la sfârșitul anului 2026. Astfel, România are nevoie de un cadru stabil și predictibil pentru a se asigura că investițiile planificate vor fi realizate la timp și vor aduce beneficii economiei.
Acordul pe șapte ani – o soluție pentru un deficit sustenabil
Propunerea unui acord pe șapte ani cu Comisia Europeană vine într-un moment în care România trebuie să își gestioneze cu atenție resursele financiare și să mențină un deficit bugetar sustenabil. Ciolacu a explicat că acest acord ar permite țării noastre să își planifice investițiile pe termen lung, fără a pune o presiune excesivă pe bugetul național.
„Am explicat foarte clar de ce ne dorim acest lucru: cele mai mari investiții vor urma în 2025 și în 2026. După cum bine știm, PNRR are un deadline la sfârșitul anului 2026 în ceea ce privește investițiile. Este important să avem o viziune clară și stabilă asupra modului în care vom finanța aceste proiecte”, a declarat premierul.
Infrastructura, o prioritate pentru guvernul României
Unul dintre exemplele oferite de Marcel Ciolacu pentru a ilustra importanța acordului a fost infrastructura rutieră. România a propus inițial o sumă de 13,7 miliarde de euro pentru dezvoltarea drumurilor și autostrăzilor, însă, în final, a fost aprobată o finanțare de aproximativ 7 miliarde de euro. Diferența va fi acoperită prin cofinanțare din partea statului român, ceea ce subliniază importanța planificării financiare riguroase.
Premierul a menționat că, în prezent, România are în lucru și în fază de licitație aproximativ 900 de kilometri de drumuri expres și autostrăzi. Acest lucru nu doar că va îmbunătăți infrastructura națională, dar va genera și venituri suplimentare din impozite și taxe, contribuind astfel la echilibrarea bugetului național.
Ce urmează în relația cu Comisia Europeană
După întâlnirea cu Ursula von der Leyen, președinta Comisiei Europene, Marcel Ciolacu a anunțat că vor urma discuții suplimentare pentru stabilirea detaliilor tehnice ale acordului. În paralel, guvernul României continuă să renegocieze anumite aspecte ale PNRR, inclusiv o reducere de 10% din componenta de împrumuturi, pentru a asigura o gestionare mai eficientă a fondurilor europene.
De asemenea, premierul a discutat despre viitorul comisar european din partea României și despre portofoliul pe care țara noastră îl va deține în cadrul Comisiei Europene. Aceste decizii sunt cruciale pentru viitorul poziționării României în Uniunea Europeană și pentru influența pe care o va avea în cadrul politicilor comunitare.
Prin acest nou acord propus cu Comisia Europeană, România își propune să asigure o dezvoltare durabilă și să își consolideze poziția pe termen lung în cadrul Uniunii Europene, beneficiind de investiții semnificative care să sprijine economia națională.
COMMENTS