Impactul Programului „Masă Caldă” asupra Rezultatelor Școlare Marinela Marc, inspectorul general școlar al ISJ Cluj, a subliniat importanța p
Impactul Programului „Masă Caldă” asupra Rezultatelor Școlare
Marinela Marc, inspectorul general școlar al ISJ Cluj, a subliniat importanța programului „Masă Caldă” în îmbunătățirea rezultatelor școlare ale elevilor. Într-un interviu recent acordat TVR Cluj, Marc a explicat cum monitorizarea din ultimii trei ani a demonstrat că școlile incluse în acest program au înregistrat progrese semnificative atât în reducerea abandonului școlar, cât și în îmbunătățirea rezultatelor la examenele naționale.
„Rezultatele noastre arată clar că școlile beneficiare ale programului „Masă Caldă” au performat mai bine la Evaluarea Națională și Bacalaureat. Nu doar că am observat o scădere a abandonului școlar, dar și un număr mai mare de elevi care participă la alte activități educaționale și extracurriculare”, a declarat Marinela Marc.
Performanțele Județului Cluj: Locul I în Clasamentele Naționale
Județul Cluj s-a clasat pe primul loc la Evaluarea Națională 2024, cu 86,1% dintre elevi având medii peste 5. La Bacalaureat, rata de promovare a fost de 85,3%. Aceste rezultate excepționale sunt adesea legate de succesul programului „Masă Caldă”, care asigură o masă caldă zilnică elevilor din școlile participante, contribuind la un mediu educațional mai favorabil.
Schimbările și Extinderea Programului
De anul acesta, programul „Masă Caldă” s-a transformat în „Masă Sănătoasă” conform noii legi a educației. Această schimbare urmărește să extindă beneficiile programului și să îmbunătățească calitatea alimentelor oferite elevilor. Ministerul Educației a anunțat că va evalua atât calitatea produselor cât și impactul asupra rezultatelor școlare.
USR a solicitat extinderea programului „Masă Caldă” la nivel național promovat de ISJ, propunând amendamente pentru a garanta o masă caldă pentru fiecare elev până în 2030. De asemenea, au fost cerute fonduri suplimentare pentru inițiative precum „Școală după Școală”, care sprijină elevii în afara orelor de curs.
Provocările și Obstacolele Programului
Un aspect critic al implementării programului a fost lipsa infrastructurii adecvate în multe școli. Numărul scăzut de cantine școlare a fost identificat ca o problemă majoră, iar doar puțin peste 10% dintre unitățile de învățământ din țară dispun de aceste facilități. În plus, selecția școlilor pentru programul „Masă Caldă” a fost criticată, fiind considerată uneori influențată politic, cu o concentrare mare în localități conduse de primari PNL.
Viitorul Programului „Masă Caldă”
În ciuda provocărilor, impactul pozitiv al programului asupra elevilor este evident. Continuarea și extinderea acestuia ar putea aduce beneficii și mai mari, contribuind la îmbunătățirea performanțelor educaționale și reducerea abandonului școlar. Este esențial ca toate părțile implicate – autoritățile educaționale, școlile și comunitățile – să colaboreze pentru a asigura succesul continuării și extinderii acestui program.
În concluzie, programul „Masă Caldă” se dovedește a fi un factor important în creșterea performanțelor școlare în județul Cluj și nu numai. Cu toate acestea, pentru a maximiza beneficiile, sunt necesare soluții pentru problemele de infrastructură și o evaluare echitabilă a implementării acestuia, conform Marinelei Marc, șefa ISJ Cluj .
COMMENTS